Color marketing
Pod názvem Color marketing si můžeme představovat techniky, které slouží k vzbuzení zájmu o určitý výrobk pomocí barev. Pomocí barev společnosti mohou vysílat významné, pozitivní i negativní informace: např. podporovat prodej, přitahovat pozornost.
V Color marketingu se využívá skutečnosti, že každá barva působí na spotřebitele jinak, přitom však stejně na cílové skupiny:
Černá – barva spojená se smutkem (v západním světě), se silou, s inteligencí. Černá opticky zeštíhluje lidské postavy.
Červená – přitahuje pozornost, lidské oko vždy nejprve zaznamená červené objekty. Barva spojená s agresivitou, energií, životem (krev), pohybem, dynamikou.
Růžová – symbol romantiky, něžnosti.
Modrá – oblíbená barva většiny lidí. Uklidňuje. Barva věrnosti, loajality, moudrosti, důvěry (proto ji hojně využívají banky a pojišťovny). Pokud jsou lidé obklopeni modrou barvou, jejich těla produkuje látky, které zklidňují.
Žlutá – symbolizuje veselí, radost, smích, dobrou náladu. Originální smajlík má žlutou barvu! Pozitivní barva (použitá v menším množství) dokáže povzbudit prodeje.