Jdi na obsah Jdi na menu
 


Color marketing

Pod názvem Color marketing si můžeme představovat techniky, které slouží k vzbuzení zájmu o určitý výrobk pomocí barev. Pomocí barev společnosti mohou vysílat významné, pozitivní i negativní informace: např. podporovat prodej, přitahovat pozornost.

V Color marketingu se využívá skutečnosti, že každá barva působí na spotřebitele jinak, přitom však stejně na cílové skupiny:

Černá – barva spojená se smutkem (v západním světě), se silou, s inteligencí. Černá opticky zeštíhluje lidské postavy.

Červená – přitahuje pozornost, lidské oko vždy nejprve zaznamená červené objekty. Barva spojená s agresivitou, energií, životem (krev), pohybem, dynamikou.

Růžová – symbol romantiky, něžnosti.

Modrá – oblíbená barva většiny lidí. Uklidňuje. Barva věrnosti, loajality, moudrosti, důvěry (proto ji hojně využívají banky a pojišťovny). Pokud jsou lidé obklopeni modrou barvou, jejich těla produkuje látky, které zklidňují.

Žlutá – symbolizuje veselí, radost, smích, dobrou náladu. Originální smajlík má žlutou barvu! Pozitivní barva (použitá v menším množství) dokáže povzbudit prodeje.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA