Inbound a outbound marketing
Outbound marketing - jde o aktivní oslovování a hledání potenciálních zákazníků společnosti.
Marketingové nástroje, které patří do oblasti outbound marketingu se používají již dlouho a patří spíše k tradičnějším formám propagace. Jsou to např. reklama, telemarketing, prodejní akce, direkt mail,atd. Jde často o velice nákladné aktivity společnosti, jejichž cílem je oslovit co největší masu lidí s určitou nabídkou firmy.
Inbound marketing naopak dělá vše pro to, aby společnost a její nabídku našli potenciální zákazníci sami. Označuje moderní způsob propagace s využitím nových médií, jako jsou weblogy, diskuzní fóra, sociální sítě, webináře,diskuze na LinkedIn, videa na Youtube či Stream,atd.
Inbound marketing na to opravdu jinak. Neusiluje primárně o přivedení návštěvníků na určitý web společnosti, ale snaží se probudit jejich zájem. Děje se tak na místech, kde potenciální klienti sami hledají řešení svého problému. Řešení často bývá servírováno nepřímo, bez odkazu, bez názvu produktu. To samozřejmě podněcuje zvědavost - (každý člověk je trochu zvědavý) a potenciální uživatel si pak sám vyhledá tu danou společnost na internetu.
Pro koho se hodí inbound marketing?
Tento typ marketingu je vhodný zejména pro malé a střední firmy nabízející produkty nebo služby, k jejichž výběru jsou potřeba určité znalosti. V těchto potenciálních segmentech je více pravděpodobné, že si potenciální zákazník vybere někoho, kdo je ochotný přesvědčít svou odborností.
Inbound marketing vs outbound marketing?
Oba způsoby tohoto marketingu se liší a každý má své výhody a nevýhody. A samozřejmě také platí, že některé společnosti, využívají inbound marketing, a některé používají outbound marketing. Někeré společnosti naopak využívají oba způsoby oslovování potenciálních zákazníků.
Výhody a nevýhody inbound a outbound marketingu
Mezi hlavní výhody inbound marketingu patří:
Daleko nižší náklady na získání potenciálních zákazníků.
Hlavními nevýhodami inbound marketingu jsou:
Je potřeba publikování velkého množství obsahu (články, videa, prezentace, atd.) dost často může tvořit vlastními silami, nicméně to vyžaduje čas, určité dovednosti a výdrž.
Na tento způsob marketingu ma daleko delší dopad než outbound marketingu. (Delší doba na dopad do obchodních výsledků).
Je zde menší kontrola nad sdělením, které uvádí společnost. Obsah se může objevit na nejrůznějších místech na webu, na místech, o kterých ani určitá společnost neví.
Mezi hlavní výhody outbound marketingu se řadí:
Je zde daleko rychlejší návratnost investic do marketingu.
Větší kontrola nad reklamním/marketingovým sdělením. společnost přesně rozhoduje, kde, kolikrát a za kolik se zobrazí reklama v určitém médiu.
Nevýhodami outbound marketingu jsou:
Závisí na kvalitě reklamní agentury - aby dokázala zacílit reklamní sdělení cílovým potenciálním zákazníkům. Pokud se tak stane - sdělení se zcela mine účinkem, pokud přijde špatným lidem, např. inzerát bude zbytečný, pokud vyjde v časopise, který nečtou lidé z cílové skupiny.
Vysoké náklady - reklama je velice drahá a mohou si to dovolit jen určité společnosti.
Zdroj:
www.contentmarketing.cz
www.adaptic.cz