Jdi na obsah Jdi na menu
 


Marketingová komunikace

13. 1. 2011
     Marketingová komunikace, je ve své obecné podobě docela mladou disciplínou, která využívá mnoha teoretických oborů jako je psychologie, sociologie, teorie komunikace, atd.

 

     Marketingová komunikace se neustále rozvíjí potřebou trhu – hlavně rostoucí konkurencí tj. nabídkou zboží nad poptávkou.:-)

 

    Definic marketingové komunikace je celá řada. Ale dobrá definice je např. tato:

Marketingová komunikace je v tomto širokém pojetí systémem využívání principů, prvků s postupů marketingu při prohlubování a upevňování vztahů mezi producenty, distributory a zejména příjemci (zákazníky). [KAŠÍK, 2009].

 

Philip Kotler definuje marketingovou komunikaci takto:

Koncepce, v jejímž rámci společnosti pečlivě integruje a koordinuje množství svých komunikačních kanálů, aby o organizaci a jejich produktech přinesla jasné, konzistentní a přesvědčivé sdělení. [KOTLER, 2007 ]

 

     Marketingová komunikace společnosti je zákaznicky orientovaným způsobem komunikace s potenciálními a cílovými zákazníky/klienty, atd.

Do marketingové komunikace patří:

-         Marketingové mixy 4P, 4C

-         Marketingové nástroje – reklama, osobní prodej, podpora prodeje, přímý marketing, public relations

-          Atd.

 

     Ohledně marketingového mixu nástrojů se bude věnovat další kapitola na této internetové stránce.

 

      Také se rozeznává klasická marketingová komunikace a integrovaná marketingová komunikace. Jaký je rozdíl?

 

 

Klasická marketingová komunikace

Integrovaná marketingová komunikace

Zaměřena na prodej

Zaměřena na udržování pevných vztahů se zákazníky

Masově se oslovují potenciální a stávající zákazníci  

Selektivní komunikace

Monolog 

Dialog

Informace jsou vysílány

Informace na vyžádání

Přesvědčování 

Informace jsou poskytovány

Účinek na základě opakování

Účinek na základě konkrétních informací

Obtížný prodej zákazníkům

Snadný prodej zákazníkům

Vlastní značky určité společnosti

Důvěra ve značce

Odlišnosti mezi marketingovou komunikací a integrovanou marketingovou komunikací (IMC)

 

      Hlavní přínos integrované marketingové komunikace (IMC) je v tom, že neslouží pouze k podpoře jednotlivých fází zákaznického chování, ale pomáhá zákazníkům řešit jejich PPO (potřeby, požadavky, očekávání) komplexně.[KAŠÍK, 2009, s. 186].

 

 

bez-nazvu.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Integrované působení nástrojů marketingové komunikace.[KAŠÍK, 2009, s. 185].

 

Zdroj:

KAŠÍK, Milan; HAVLÍČEK, Karel. Marketing při utváření podnikové strategie. Praha: Vysoká škola finanční a správní, o.p.s., v edici EUPRESS, 2009. ISBN 978-80-7408-022-7

 

KOTLER, Philip; WONG, Veronica; SAUNDERS, John; ARMSTRONG, Gary. Moderní marketing. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1545-2

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA