Jdi na obsah Jdi na menu
 


Marketingové prostředí

15. 11. 2010

Marketingové prostředí

     Každý, kdo se zajímá o marketing si uvědomuje, že se nachází v určitém prostředí. To můžeme (nebo spíše musíme)rozdělit na MIKROPROSTŘEDÍ a MAKROPROSTŘEDÍ. Co to ale znamená?? (Je to stejné jako u ekonomie – kdo jí více studoval JJ).
Definice marketingového prostředí:
     Činitelé a síly vně marketingu, které ovlivňují schopnost marketing managementu vyvinout a udržovat úspěšné vztahy s cílovými zákazníky.
Toto je pěkná definice. Možná pro někoho trošku složitáJ
Má definice:
     Marketingové prostředí se rozděluje na dva hlavní faktory – mikroprostředí a makroprostředí, které ovlivňují a udržují úspěšné vztahy s cílovými zákazníky.
 
Mikroprostředí
Definice mikroprostředí:
     Jsou to síly blízko společnosti, které ovlivňují její schopnost sloužit zákazníkům. Společnosti, konkurence, veřejnost, které společně vytvářejí systém poskytování hodnot.
Do této skupiny patří:
-          Společnost – v tomto případě jde o společnost vyrábějící určité produkty a služby, které  prodávají zákazníkům.
-          Dodavatelé – jsou to společnosti a někteří jednotlivci, kteří poskytují zásoby pro další výrobu produktů.
-          Distributoři - zajišťují skladování, přepravu pro další prodávání produktů.
-          Zákazníci – toto je pro firmu velice důležitý faktor. Samozřejmě se také různě dělí na tzv. cílové trhy.(spotřebitelské trhy, průmyslové, trhy obchodních mezičlánků, trhy státních zakázek, mezinárodní trhy, institucionální trhy.) – to rozeberu příště J
-          Konkurence – konkurence je všude. To snad nemusím ani vysvětlovat J
-          Veřejnost – veřejnost je skupina lidí, kteří něco kupují, (chtějí koupit) a je pouze na nás jak je správně oslovíme.
 
Definice makroprostředí:
     Širší společenské síly, které ovlivňují celé mikroprostředí – demografické, ekonomické, přírodní, technologické, politické a kulturní faktory.
Do makroprostředí patří několik faktorů:
-          Demografické prostředí – je to studium např. věku, pohlaví, rasy, zaměstnání, hustoty bydlení, atd.
-          Ekonomické prostředí – zde se např. sleduje – příjmy a změny, změny spotřebních zvyklostí.
-          Přírodní prostředí - analyzuje se nedostatek surovin, rostoucí ceny energií, růst znečištění.
-          Technologické prostředí – v tomto případě se samozřejmě analyzuje technologické změny, vývoj a výzkum.
-          Politické prostředí – sledují se zákony, atd.
-          Kulturní prostředí  
 
 Zdroj: Kotler, Philip; Wong, Veronika;Saunders, John; Armstrong, Gary. Moderní marketing. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Překlep

(Michal, 26. 9. 2011 16:36)

Máte zřejmě překlep v poslední rozčlenění faktorů makroprostředí:
"Do mikroprostředí patří několik faktorů" místo
Do MAKROPROSTŘEDÍ patří...

Ale pěkný a hlavně vše vystihující článek!

Re: Překlep

(Lenka, 28. 11. 2012 19:33)

Chci jednoduchou definici=ce je to Makroprostředí?

makroprostředí

(Lenka, 28. 11. 2012 19:28)

Prosím napsat nejjednodušejí co to je Makroprostředí.Moc dík.

 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA