Jdi na obsah Jdi na menu
 


Marketingový mix 3V (Marketing Mix 3V)

26. 4. 2014

Marketingový mix 3V je metoda stanovení produktové strategie. Jde o alternativní pojetí marketingového mixu, jehož tvůrcem je Nirmalya Kumar. Ten definoval marketingový mix na rozdíl od tradičního mixu 4P nově a netradičně pomocí 3V takto:

  • Valued customer (hodnotný zákazník) – hledá se odpověď na otázku: „Koho obsluhovat?“
  • Value proposition (hodnotová nabídka) – hledá se odpověď na otázku: „Co nabízet?“
  • Value network (hodnotová síť) – hledá se odpověď na otázku: „Jak nabízet?“

Uvedené tři otázky zhruba odpovídají tradičním ekonomickým otázkám: „Co, jak, pro koho?“. Pro jednotlivá „V“ doporučuje profesor Kumar následující sady otázek:

  • Zákazník:

    • Kdo jsou potenciální a stávající zákazníci?
    • Existují zákazníci nespokojení se současnou nabídkou odvětví na určitém trhu?
    • Existují zákaznické potřeby, požadavky které odvětví neobsluhuje?
    • Jak lze oslovit potenciální zákazníky, kteří necítí potřebu po produktu společnosti?
    • Kdo je uživatel, kupující, platící, ovlivňovatel? Jaká jsou jejich kritéria výběru?
    • Je cílový segment dostatečně rozsáhlý, aby byl ziskovýpro určitou společnost?
  • Nabídka:

    • Jaké hlavní potřeby naplňuje nabídka určité organizace?
    • Plní hodnotová nabídka potřeby hodnotných potenciálních a stávájících zákazníků?
    • Jaké bonusy společnosti skutečně poskytuje potenciálním a stávajícícm zákazníkům?
    • Je hodnotová nabídka služeb a produktu určité společnosti dostatečně odlišná od konkurence? 
    • Je positioning společnosti založen na atributech, které obstojí ve srovnání s konkurencív daném oboru a trhu? 
  • Síť:

    • Dokáže společnost obsluhovat hodnotné potenciálními a stávající zákazníky hodnotnou nabídkou se ziskem?
    • Má společnost schopnosti odpovídající a nezbytné pro hodnotnou nabídku?
    • Pokud je nemá, kde nebo od koho je může získat? S kým se lze popř. spojit?
    • Může mít obsluhování nových potenciálních zákazníků negativní dopad na stávající zákazníky?
    • Pokud ano, jak ho lze eliminovat?
    • Které příliš nákladné položky hodnotové nabídky je možné eliminovat, omezit nebo outsourcovat ve společnosti?
    • Jak se hodnotová síť společnosti liší od zbytku odvětví na určitém trhu?
    • Jaký je bod zvratu společnosti na trhu?
    • atd...

Zdroj:

www.managementmania.com

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA