Jdi na obsah Jdi na menu
 


Marketingový mix 4C

26. 4. 2014

Marketingový mix 4C je alternativou k marketingovému mixu 4P. 4P je marketingovým mixem z pohledu organizace, 4C je mixem z pohledu zákazníka.

Jednotlivá písmena „C“ znamenají:

Customer solution - řešení potřeb zákazníka

Cost - náklady vzniklé zákazníkovi 

Convenience (Channel) - dostupnost řešení 

Communication -komunikace

Hlavní myšlenkou mixu 4C je začít při tvorbě marketingové strategie nejprve přemýšlet o „C“ z pohledu zákazníka a pak teprve o „P“ z pohledu organizace.

Marketingový mix 4C má velice blízko k pojetí služeb a k principům CRM.

Poznámka: Velice důležité je zejména komunikace - zákazník chce s organizací komunikovat, nechce „reklamní masáž“.

Marketingový mix 4C v praxi: Používá se jako náhrada nebo lépe jako doplnění mixu 4P.

Zdroj:

www.managementmania.com

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář