Jdi na obsah Jdi na menu
 


Outdoor (Out-of-home)

3. 5. 2014

Outdoor (Out-of-home)

Outdoorovou reklamu, mohu také bez nadsázky považovat za páteřní formát pro ATL reklamní komunikaci. Nejčastěji jí vidíme formou skrze billboardové a bigboardové reklamní plochy.
S touto formou outdoorové reklamy se setkáváme už ve minulosti, a to hlavně ve formě nápisů a transparentů s propagační funkcí.  Tato reklama stala brzy formátem číslo jedna, vidíme jí kromě prostorů na domech a v ulicích ale také  na prostředcích hromadné dopravy, na místech kde je mnoho lidí.

Dnešní stav

Tato reklama je  důležitá součástí marketingového mixu, ALE při jejím zařazování vzniká docela velký problém – vzhledem k tomu, že zatím neexisuje forma, jež by vyhodnocovalo účinnost ploch, kde je reklama umístěna, zahrnující např. atraktivitu lokality odvozenou od počtu chodců či projetých aut. V dnešní době jsou ale společnosti, které se snaží poskytovat alespoň některá data - ale tato jsou pochopitelně rozdílně kvalitní a tím vzájemně nepoměřitelná.

Formáty

Venkovní reklama má jednu výhodu – je-li zadavatel (společnost) dost kreativní, poskytne mu výborný prostor pro realizaci jeho záměrů. Tato reklama se pak nese prvky určité virálnosti a dost často se stává výrazným objektem zájmu.
Pak jsou tradiční formáty:

  • Megaboardy – největší plochy dosahují rozměrů až 25 x 10 metrů. Navíc dovolují vytvářet atypické výřezové tvary.  Bývá doplněno osvětlením.
  • Bigboardy – deska o rozměrech 9,6 x 3,6 m, základní formát, používaný podél rychlostních komunikací. S kvalitním osvětlením a umístěním má velmi dobrou účinnost.
  • Billboardy – 5,1 x 2,4 m, nejrozšířenější formát v České republice. Umisťuje se především ve městech a na frekventovaných místech, určen i pro chodce.
  • Netradiční formáty – pochopitelně existují v hojné míře, neboť standardní formáty zdaleka nepokryjí veškeré městské plochy. Rozšířené bývají i na mostních konstrukcích, a to ve formě bannerů.
  • CLV – City Light vitríny, standardní rozměr 118,5 na 175 cm. Ideální pro urban kampaně a umístění na místech s vysokým výskytem pasantů.
  • Plachty – plachta, síťovina, možná i malba přímo na fasádu.
  • Pohyblivá reklama – ať už ve formě celovozové reklamy na dopravních prostředcích MHD, taxíků či jiných veřejných přepravních prostředků nebo využívající standardizované plochy určené dopravcem (bus-clips).

Klady a zápory

Asi velkým plusem je dlouhodobé působení kampaní pro určitou společnost, která propaguje určité produkty, které bývá načasována na několik týdnů. Je třeba si uvědomit, že taková reklama působí v některých případech 24 hodin denně (pokud je osvětlená) po celou dobu trvání kampaně.

Mezi nevýhody je možné zařadit problémové vyhodnocení úspěšnosti kampaně.
Zvýšenou pozornost je třeba věnovat kvalitě plochy – nevhodně umístěný billboard nám příliš nepomůže.
Poslední nevýhodou je, že zejména ve městech jsou plochy hodně zranitelné, zejména co se týká vandalismu.

http://www.m-journal.cz
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA