Jdi na obsah Jdi na menu
 


Positioning, targeting

19. 5. 2011

Positioning mohu přeložit jako umísťování. Jde o vytváření, názorů a postojů v myslích potenciálních a stávajících zákazníků určité společnosti, spojených se značkou výrobků nebo služby.

Definice positioningu:

Vymezuje produkt nebo službu vůči konkurenci a v myslích potenciálních a stávajících zákazníků (spotřebitelů). Jde o zaujetí, hlavně žádoucí pozice na cílovém trhu. Sdělení musí být jasná, a odlišovat produkt od ostatního zboží nabízeného na trhu.

Pro vytváření a ovlivňování názorů potenciálních a stávajících zákazníků v rámci positioningu se nejčastěji využívají marketingové nástroje J

Targeting je metodou marketingu a druhou fází STP (segmentation-targeting-positioning). Jde o výběr cílového trhu na základě provedené segmentace.

Definice targetingu:

Je to proces vyhodnocování jednotlivých segmentů a výběr převážně jenoho, nebo i více cílových segmentů.

Zde mohu znázornit postup:

1.    1. Segmentace trhu (společnost si musí stanovit segmentační kritéria – např. sportovci, okres, věk, atd.)

 

2.    2. Targeting (zde firma vyhodnocuje kritéria pro měření atraktivity segmentů)

  

3.    3. Positioning (poslední fáze – stanovení positioningu pro cílové potenciální zákazníky (segmenty) a stanovení marketingového mixu pro jednotlivé zákazníky).

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA