Jdi na obsah Jdi na menu
 


SLEPT Analýza

30. 11. 2010

Slept analýza  

     Tato analýza je používána především na odhalení budoucího vývoje vnějšího prostředí společnosti. Slept analýza je tvořena z prvních písmen anglických slov. SLEPT analýza je velice důležitým nástrojem poznání ekonomického prostředí, které ovlivňuje každou organizaci/firmu.
Definice SLEPT analýzy:
     Analýza externího marketingového prostředí, zaměřená na společenské, právní, ekonomické politické a technologické faktory.
     V některých odborných publikací se používá i jiné označení – STEEP analýza. (Je to stejné). (Nevím zda se více používá to či ono, ale v mém případě používám obě označení. Proč? Na jedné škole chtějí pouze označení SLEPT, na druhé STEEP ).
 
Sociál – společenské faktory
Legal – právní faktory
Economic – ekonomické faktory
Political – politické faktory
Technological – technologické faktory
 
Mohu uvést příklady, které lze zkoumat. Jsou to pouze informativní faktory – záleží na firmě a na aktuálních potřebách společnosti. J
 
Sociální faktory
-       Životní styl a jeho změnu
-       Demografické faktory
-       Dopad krize na ekonomický vývoj v České republice
 
Ekonomické faktory
-       Politická situace, která má vliv na ekonomiku státu
-       Inflace
-       Monetární politika
-       Český hrubý domácí produkt
-       Průmysl a stavebnictví
-       Zahraniční obchod
-       Platební bilance státu
 
 Právní faktory
-       Rychlejší odpisování
-       Sociální a zdravotní pojištění
-       Změna v platbě daní a pojistného
-       Vyšší sazby daně z přidané hodnoty
-       Vyšší sazby daně z nemovitosti
-       Zákony
 
 
Technologické faktory
-       Internet
-       Rozvoj mobilních sítí
-       Vše co se týká technologie J
 
Zdroje:
 
 
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA