Slept analýza
Tato analýza je používána především na odhalení budoucího vývoje vnějšího prostředí společnosti. Slept analýza je tvořena z prvních písmen anglických slov. SLEPT analýza je velice důležitým nástrojem poznání ekonomického prostředí, které ovlivňuje každou organizaci/firmu.
Definice SLEPT analýzy:
Analýza externího marketingového prostředí, zaměřená na společenské, právní, ekonomické politické a technologické faktory.
V některých odborných publikací se používá i jiné označení – STEEP analýza. (Je to stejné). (Nevím zda se více používá to či ono, ale v mém případě používám obě označení. Proč? Na jedné škole chtějí pouze označení SLEPT, na druhé STEEP ).
Sociál – společenské faktory
Legal – právní faktory
Economic – ekonomické faktory
Political – politické faktory
Technological – technologické faktory
Mohu uvést příklady, které lze zkoumat. Jsou to pouze informativní faktory – záleží na firmě a na aktuálních potřebách společnosti. J
Sociální faktory
- Životní styl a jeho změnu
- Demografické faktory
- Dopad krize na ekonomický vývoj v České republice
Ekonomické faktory
- Politická situace, která má vliv na ekonomiku státu
- Inflace
- Monetární politika
- Český hrubý domácí produkt
- Průmysl a stavebnictví
- Zahraniční obchod
- Platební bilance státu
Právní faktory
- Rychlejší odpisování
- Sociální a zdravotní pojištění
- Změna v platbě daní a pojistného
- Vyšší sazby daně z přidané hodnoty
- Vyšší sazby daně z nemovitosti
- Zákony
Technologické faktory
- Internet
- Rozvoj mobilních sítí
- Vše co se týká technologie J
Zdroje:
France - A Dream Home
(ThomasDes, 20. 4. 2018 20:00)