Jdi na obsah Jdi na menu
 


SWOT analýza

4. 11. 2010

SWOT analýza

 
SWOT analýza vznikla z prvních anglických slov:
 
Strengths –         silné stránky organizace
Weaknesses –        slabé stránky organizace
Opportunities –     příležitosti organizace
Treats –            ohrožení organizace
 
     Tato metoda analýzy je velice využívána ke zjištění aktuálního postavení společnosti na trhu, která produkuje svou podnikatelskou činnost. Je možné jí využít i pro nově budovanou organizaci, která teprve vstupuje na trh, aby zhodnotila aktuální předpoklady vývoje do budoucna a konkurenci.
 
SWOT analýza
 
     Je výtah zjišťující interní a externí audit, který upozorňuje na klíčové silné a slabé stránky společnosti, ale také na příležitosti a hrozby společnosti.
 
Je několik zásad, které by měli být dodržovány:
 
1.Tato analýza se využívá při strategické analýze společnosti. Má být zaměřena na strategická fakta. Ve SWOT analýze pokud bude příliš mnoho informací, může při využití (návrhu strategie) komplikovat situaci.
2.Závěr má být jasný – tato analýza musí být zpracována za nějakým účelem.
3.Musejí být důvěryhodné zdroje. Určité fakta, čísla, atd. musí být získávány ze zdrojů, kde jste na 100% jisti.
 
     Při této analýze doporučuji vytvořit tabulku, kde vypíšete čtyři faktory analýzy. Je to lepší k pochopení a k přehlednosti.
 
     Tato analýza může společnosti přinést mnoho zajímavých informací o stavu na trhu. Doporučuji tuto analýzu kombinovat i s dalšími analýzami. Záleží samozřejmě, co přesně společnost chce zkoumat/analyzovat.
 
Mohu uvést příklad společnosti na trhu, která hodnotí své faktory:
 
Silné stránky společnosti
-   Stabilní společnost na trhu
-   Odborně zaškolený personál
-   Velká parkoviště před prodejnou
-   Mnoho prodejních míst
-   Možnost spolupráce se studenty SŠ, VOŠ, VŠ
-   Vše ihned skladem
-   Dostatek finančních prostředků
-   Velké reklamní akce
 
Slabé stránky společnosti
-   Malé zkušenost se zahraničními trhy
 
Příležitosti společnosti
-   Možnost proniknout na zahraniční trhy
-   Vysoký mediální rozpočet
-   Vysoké investice do reklamy
-   Rozvoj společnosti na území ČR
 
Ohrožení společnosti
-   Velká konkurence
-   Drahé produkty – oproti konkurenci
    
     Toto jsou pouze návrhy jak začít vytvářet SWOT analýzu. Je samozřejmě jen na společnosti, ve kterém oboru vyvíjí svoji podnikatelskou činnost a tedy se soustředí na určité faktory.
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA