Telemarketing
17. 3. 2012
Telefon nás provází po celý život. Naučili jsme se ho používat nejen při běžné komunikaci, ale i pro získávání nejrůznějších informací. Historie telefonu sahá do 19. Století a to je spojována se jménem Alexandra Grahama Bella, který v únoru 1876 přihlasil svůj patent na nový přístroj.1876 uslyšel Bellův pomocník v laboratoři první větu přenesenou telefonem.
Co je call centrum?
Velmi zjednodušeně řečeno, jde o provozní jednotku, kde véce osob vyřizuje telefonické dotazy klientů, realizuje požadavky, transakce nebo aktivně oslovuje klienty s nabídkou produktů a služeb.
Pasivní telemarketing (inbound) je zpracování příchozích telefonních hovorů. Na určeném telefonním čísle, které je zpravidla zveřejňováno v médiích, operátoři přijímají příchozí hovory a příslušným způsobem je zpracovávají. Využití může být následující:
- Infolinky
- Objednávky propagačních materiálů
- Soutěže
- Reklamace a stížnosti
- Help line
- Atd.
Aktivní telemarketing představuje komplexní obsluhu odchozích volání konkrétním osobám/potenciálním a stávajícím zákazníkům. Operátoři telefonem kontaktují předem vybranou skupinu klientů. Cílem je nejčastěji prodej určitého výrobku/ produktu, zodpovězení určitého dotazníku, průzkum trhu, sledování spokojenosti zákazníků, domlouvání schůzek pro obchodníky.
Možnosti použití:
- Aktivní prodejní volání stávajícím zákazníkům určité společnosti – cross-selling
- Aktivní prodejní volání potenciálním zákazníkům – pre-sales
- Zajišťování a koordinace schůzek obchodních zástupců s potenciálními zákazníky
- Aktivní průzkumy trhu určité společnosti
- Znovuzískání ztracených zákazníků
- Retence potenciálního a stávajícího zákazníka a podávání informací
- Informování zákazníků o novinkách
Telemarketing patří mezi velmi efektivní a dnes již oblíbený formy přímého marketingu, který je založený na telefonním kontaktu s potenciálními nebo stávajícími zákazníky. Vnímání telemarketingu je u většiny veřejnosti velice různé. Mnoho lidí nejsou s aktivním telemarketingem spokojeni – co se týče nabízení určitých produktů po telefonu. V tomto případě mám vlastní zkušenost. L
V této chvíli je jasné proč společnosti využívají telemarketing – chce především prodat zákazníkovi více svých výrobků. A tak, že společnost zná zákazníka, jeho PPO potřeby, požadavky, očekávání a tyto informace využít. Operátoři jsou školeni v prodejních a komunikačních dovednostech, aby nejlépe prodal produkty dané společnosti.
Zdroje: