Jdi na obsah Jdi na menu
 


Úloha sponzoringu

3. 5. 2014

Úloha sponzoringu

Sponzoring je v dnešní době podpora převážně neziskové akce, osoby nebo společnosti formou finančního příspěvku případně nefinanční podpory. Sponzorství v současnosti klade velký důraz na marketingový přínos pro sponzora, především pokud jde o jeho zviditelnění.

Ve světě je sponzorství hlavně nástrojem komunikačního mixu s vysokou mírou růstu. Společnosti nezvyšují pouze rozpočty, ale roste i počet a rozsah sponzorovaných událostí.
Sponzoring je velmi silný nástroj, kterým je možné dosáhnout různých komunikačních cílů určité společnosti, přičemž pro některé je vhodnější více(získají potenciální zákaznící), pro některé méně. Nakonec mohu říci, že sponzorství získává v komunikačních strategiích docela silné postavení ve stále více společnostech.

Definice sponzoringu

Sponzoring lze definovat jako investování finančních nebo jiných prostředků do aktivit organizace, jejichž potenciál je možno komerčně využít. Díky tomu mohou organizace podporovat svoji komunikaci, neboť mohou jednoduše spojit obsah své činnosti či svůj brand s určitou významnou událostí či aktivitou.
Sponzoring je oproti reklamě méně zaměřen na konkrétní výrobek a nelze jej tak přesně kontrolovat, což činí komerční sdělení nepřímým a méně zjevným. Jeho efektivitu je u organizace potřeba vhodně doplňovat dalšími prostředky marketingových komunikací. Oproti reklamě není navíc sponzoring tak nahuštěný a je také  i finančně atraktivnější. Také jej můžeme považovat za jakousi levnější formu reklamy ovšem s tím dodatkem, že nemusí být dostatečně efektivní při získávání pozornosti potenciálních klientů. Na druhou stranu je sponzoring pro potenciálního zákazníka poměrně dobře čitelný. Dobře tuto akci vnímá.

Cílové skupiny

Tak jako v případě ostatních aktivit komunikačního mixu je nutné správně určit cílové skupiny sponzoringu a to i přes to, že potenciální zákazníci jsou v tomto případě různé. Protože sponzorství je spojeno s určitou akcí, musí se počítat s více úrovněmi potenciálních klientů. Např. v případě sponzoringu ledního hokeje je potřeba oslovit tři skupiny lidí. V první řadě jde o aktivní zapojení hráčů, dále fanoušků a pracovníků médií sledujících danou akci.

Cíle sponzorství

Jako komunikační nástroj má díky své flexibilitě tu výhodu, že je využíván jako prostředek marketingové komunikace, ale stejně tak může podporovat komunikační cíle organizace.
V případě marketingové komunikace hovoříme především o budování povědomí a image určitého výrobku organizace či značky.
Co se týče komunikačních cílů organizace,sponzoring hraje důležitou aktivitou. Pomáhá podporovat dobré jméno a image organizací u různých cílových skupin.

Typy sponzoringu

Sponzoring má mnoho možností využití. Nejznámějším typem sponzorství jsou různé aktivity spojené s určitými událostmi. Společnost může sponzorovat např. hokejové zápasy, různé týmy, hráče, sportovní vybavení, tenisové turnaje, rychlobruslení. Může tak společnost podporovat hudební festivaly, orchestry, kapely nebo veletrhy.
Jeho prostřednictvím může firma sponzorovat sportovní programy, předpovědi počasí, znělky nebo různé rodinné pořady.
Společnosti také věnují peníze školám, nemocnicím, atd. Docela zajímavým typem sponzoringu je tzv. sponzorství transakcí, kdy Společnost investuje různé částky na dobročinné účely pokaždé, kdy si potencální zákazník zakoupí její výrobek.
 

http://www.m-journal.cz
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA