Jdi na obsah Jdi na menu
 


Word of Mouth Marketing (WOMM)

14. 12. 2013

Word of Mouth lze přeložit jako „osobní doporučení“ nebo „o čem se mluví“. Jde o tzv. neplacenou reklamu  výrobk, která je šířena formou mluvené či psané verbální komunikace mezi stávajícími a potenciálními zákazníky určité společnosti.

WOM je metoda marketingu, která patří do komunikačního mixu. Word of Mouth Marketing má dvě krajní podoby:

  • Spontánní WOM – vzniká spontánně díky aktivitě lidí, nebo také příznivců určitého výrobku bez přímé motivace od jeho výrobce.
  • Umělý WOM – je vyvolán uměle marketingovou aktivitou výrobce, prodejce nebo reklamní agentury.

WOM typicky využívá tyto komunikační kanály:

  • Mluvenou verbální komunikaci – rozhovor nebo telefon
  • Psanou verbální komunikaci – internet, e-mail, SMS, atd.

Z psychologického hlediska můžeme za nejlepší považovat spontánní WOM, protože je přirozenější. Lidé chválí to, čemu věří, mají s daným produktem zkušenosti. O účinnosti umělého WOM se neustále vedou různé debaty. Existuje určitá shoda a to, že musí jít o kvalitní produkt.

Word of mouth (WOM) marketing je v minulých desetiletích často opomíjený výborný marketingový nástroj, který se dostal znovu do popředí díky internetu.

Pokud prodejce, nebo výrobce chce, aby se jeho výrobek prodával a byl úspěšný, musí se o něm v první řadě vědět a hlavně mluvit. Word of Mouth (WOM) neboli jak se tomu říká -šeptanda právě toto spolehlivě dokáže. Termín WOM představuje šíření určitého sdělení, informací svým kamarádům, kolegům, rodině,atd. Word of Mouth marketing jsou potom aktivity, které si kladou za cíl pomoci výrobku, aby se o ní více mluvilo mezi lidmi.

Zdroje:

www.managementmania.com

www.oxyshop.cz

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA