Apokalyptický marketing
Apokalyptický marketing 2012 je film, který natočily Sony Pictures. Tvůrci zkombinovali dohromady několik různých apokalyptických vizí a samozřejmě vytvořili velmi působivé dílo, které se některým lidem velice líbí, někteří ho zavrhují. Toto dílo,je zajímavé jedním základním faktorem, jež vlastně doposud nebyl využíván – a tady začíná i nový způsob marketingu. Ten faktor je blízkost. Většina katastrofických filmů s touto tématikou dříve natočených se odehrává převážně ve vzdálené budoucnosti. Filmaři filmu 2012 umisťují apokalypsu, do relativně blízké budoucnosti. Tomu se pochopitelně přizpůsobuje také marketing nového filmu. Diváci mohou apokalypsu nejenom shlédnout v kině, ale (pokud by nastala v roce 2012) ji osobně prožít. Strach, který je běžným pocitem, s nímž kinematografie pracuje v podstatě od svých počátků se tak stává nástrojem zcela nové generace. Na potenciální návštěvníky kina působí z plakátů, z oficiálního, ale i pseudovědeckého webu Marketing nového filmu vychází z předpokladu, že diváci mohou apokalypsu nejenom shlédnout v kině, ale (pokud by nastala v roce 2012) ji i osobně prožít[www.m-journal.cz] Film 2012 je velice úspěšný. Vize blízké apokalypsy, zajímá skoro každého člověka na zemi. Lidé, kteří jsou zasažení touto reklamou ve skutečnosti reagují na několik základních komponentů komunikace jejich tvůrců. I když jednotlivé komponenty jsou využívány i jinde, v tomto filmu fungují dohromady. Základními prvky tohoto marketingu jsou zaměřeny na tento film) jsou: 1) Nastínění strašlivé, ale současně reálné vize budoucnosti 2) Podložení realitou 3) Spolupráce oficiálního zdroje 4) Balancování na hraně strachu
Komponenty apokalypsy