Jdi na obsah Jdi na menu
 


Apokalyptický marketing

14. 3. 2012

 

  Apokalyptický marketing

    Několik desítek tisíc nebo možná i miliónů lidí na světě uvěřily tomu, že někdy v roce 2012 nastane konec světa. J Samozřejmě vědecké důkazy nejsou a asi ani nikdy nebudou, ale apokalypsa samozřejmě nejvíce vydělává filmařům.

 

     2012 je film, který natočily Sony Pictures. Tvůrci zkombinovali dohromady několik různých apokalyptických vizí a samozřejmě vytvořili velmi působivé dílo, které se některým lidem velice líbí, někteří ho zavrhují. Toto dílo,je zajímavé jedním základním faktorem, jež vlastně doposud nebyl využíván – a tady začíná i nový způsob marketingu.

 

     Ten faktor je blízkost. Většina katastrofických filmů s touto tématikou dříve natočených se odehrává převážně ve vzdálené budoucnosti. Filmaři filmu 2012 umisťují apokalypsu, do relativně blízké budoucnosti.

 

     Tomu se pochopitelně přizpůsobuje také marketing nového filmu. Diváci mohou apokalypsu nejenom shlédnout v kině, ale (pokud by nastala v roce 2012) ji osobně prožít. Strach, který je běžným pocitem, s nímž kinematografie pracuje v podstatě od svých počátků se tak stává nástrojem zcela nové generace. Na potenciální návštěvníky kina působí z plakátů, z oficiálního, ale i pseudovědeckého webu , o zážitku z filmu jako takové nemluvě. Diváci totiž prostě nemohou jako v případě předchozích katastrofických snímků prostě odejít z kina a říct si, že se „jich to netýká“. 2012 působí svým způsobem jako dokument o události, která se teprve stane – a to v době více než dohledné. Ovlivněny jsou miliony, skutečně se bojí přinejmenším tisíce. [www.m-journal.cz]

 

     Marketing nového filmu vychází z předpokladu, že diváci mohou apokalypsu nejenom shlédnout v kině, ale (pokud by nastala v roce 2012) ji i osobně prožít[www.m-journal.cz]

 

Komponenty apokalypsy

     Film 2012 je velice úspěšný. Vize blízké apokalypsy, zajímá skoro každého člověka na zemi. Lidé, kteří jsou zasažení touto reklamou ve skutečnosti reagují na několik základních komponentů komunikace jejich tvůrců. I když jednotlivé komponenty jsou využívány i jinde, v tomto filmu fungují dohromady. Základními prvky tohoto marketingu jsou zaměřeny na tento film) jsou:

 

1) Nastínění strašlivé, ale současně reálné vize budoucnosti

2) Podložení realitou

3) Spolupráce oficiálního zdroje

4) Balancování na hraně strachu

 

www.m-journal.cz

 

 
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA