Astroturfing
Cílem astroturfingové kampaně/akce je skrýt plánované komerční nebo také politické sdělení pod roušku nezávislé reakce veřejnosti např. skrze fingované dopisy čtenářů, které do médií zasílá najatá společnost.
Astroturfing je technika PR(public relation), která se snaží vyvolat dojem přirozené reakce na komunikovaný objekt, produkt nebo službu. Cílová skupina není nijak informována o tom, že sdělení, které je k ní přenášeno, je sdělení komerční.
Výraz astroturfing pochází, jako řada dalších pojmů v marketingu z angličtiny. V originále znamená umělou trávu - například umělý povrch pro lyžování. [www.astroturfing.cz]
Astroturfingová kampaň a její sdělení tak vyvolává přirozeně v klientech méně podezíravý dojem a větší otevřenost v jeho vstřebávání. Využívají se metody, které simulují v praxi reakce nezávislého publika, například spokojeného/nespokojeného potenciálního zákazníka.
zdroje:
www.astroturfing.cz