Jdi na obsah Jdi na menu
 


Buzz marketing

3. 11. 2011

Buzz marketing

     Buzz marketing je marketing zaměřený na vyvolání rozruchu, bzukotu (buzzzu) okolo určité značky (produktu, společnosti, akce). Buzz marketing má za cíl poskytnou skvělé téma pro diskusi mezi lidmi (ústní – word of mouth marketing) a v médiích. Mezi součást buzz marketingu lze označit i virální marketing (šíření sdělení přeposíláním e-mailů). O buzz marketing se v poslední době snaží většina velkých světových zadavatelů reklamy (Nike, Unilever, a další). Pro případné zájemce je však třeba zmínit, že vytvořit koncept opravdové buzz kampaně (tedy té, co opravdu začne sama rozšiřovat chtěné sdělení) není nic jednoduchého. Je třeba mít v oboru zkušenosti a je třeba kampaň promyslet do největších detailů. Nedomyšlená buzz kampaň se totiž může snadno obrátit proti jejich tvůrcům.[www.mediaguru.cz]

 

     Aby určitá kampaň byla úspěšná na daný produkt/službu/společnost, vždy je nutné přijít s něčím novým/ šokujícím, nebo neobvyklým, ale i zábavným, atd. Tento druh reklamy může být patřit mezi nejlevnější formy reklamy, ale o to náročnější je na přípravu.

 

      Mezi hlavní faktor je nabídnout potenciálním klientům téma, které je zaujme nebo pobaví , aby sdělení rozšířili mezi sebou. Těch nejúspěšnějších reklam se potom chytí i média.

 

Historie

     Buzzmarketing tu byl vždy, různé druhy reklam se ústním podáním šířila od nepaměti. Ovšem dnes je Buzmarketing považován za jednu z nejúčinnějších. A to hlavně s nástupem nových technologií. – např. FACEBOOK, TWITTER, atd.

 

Zdroje:

www.mediaguru.cz

www.wikipedia.org

 

 
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA