Jdi na obsah Jdi na menu
 


Guerilla marketing

16. 10. 2011

Určitě jste někdy slyšeli pojem Guerilla marketing. Ale co to vlastně je? Může nám tento marketingový směr nějak pomoci? Je to efektivní?

Tento pojem poprvé použil kreativní ředitel Leo Burnett Europe pan Jay Conrad Levinson, který je považován za guru tohoto oboru. Hlavním cílem Guerilla marketingu není (jak si asi hodně lidí myslí) obrat nebo známost společnosti, ale především zisky firmy.

Kdy vlastně společnost může Guerilla marketing nejvíce využít?
Když chce bojovat se svou konkurencí, která je silnější a má velkou převahu a nemůžeme se s ní jen tak utkat na trhu, protože prohrajeme.

Guerillový marketing je forma reklamy s cílem vzbuzení maximálního zájmu za použití malého rozpočtu.

Jak tedy začít? Jakou taktikou?
1. Společnost uhodí na nečekaném místě
2. Bude se muset zaměřit se na cílový segment potenciálních zákazníků

Tato forma marketingu umožňuje svými technikami získat vedlejší pozornost, - vyvolat paniku, atd. A to samozřejmě za jiných podmínek než je např. nákup určitého místa v masmédiích,

 

Guerilla Marketing má základní principy, které pomáhají marketérům k vytvoření dobré kampaně s vynikajícím dopadem na cílový segment potenciálních zákazníků. Jsou to např.:

-          Krátkodobá

-          Levná

-          Dost nečekaná

-          Legrační

Zde mohu citovat zakladatele J.C. Levinsona v knize Guerilla marketing:

Guerilla marketéři nespoléhají na hrubou sílu bezedného marketingového rozpočtu, místo toho spoléhají na sílu představivosti. [LEVINSON, 2009, S.45]

Pojďme se ale už věnovat jednotlivým guerillovým technikám a metodám. Smyslem virálního marketingu je šíření zpráv mezi lidmi, a to většinou pomocí e-mailů, ICQ, YouTube, Facebooku a jiných prostředků.

Další metody - např.:

Ambientní marketing

Grassroots marketing

Astroturfing

Virální marketing

 

Jednotlivé metody jsou popsány v dalších kapitolách :-)

 

Zdroj:

www. wikipedia.cz

www.marketingovenoviny.cz

 
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA