Jdi na obsah Jdi na menu
 


QR kód

25. 11. 2011

Komunikační politika každé marketingově vedené společnosti založena na pečlivě zvolené kombinaci komunikačních nástrojů. Obzvláště však v oblasti reklamy se investice jen velmi obtížně vracejí. Co je na vině? Ano, jsme si vědomi, že zákazníci mění vzory svého chování, nevnímají rozhlasovou reklamu, atd. Jednoduše řečeno, jaksi se stali více imunními vůči reklamě a cíleně ji velmi často ignorují. Tento boj mnoho společností nevzdává. Je zde nový komunikační kanál. QR Codes = Quick Response Codes.
 
     Technická příprava na používání nového komunikačního kanálu je rychlá, jednoduchá a především bezplatná.

   QR kód je dost podobný čárovým kódům, které běžně potenciální a stávající klient nalezne na mnoha výrobků v supermarketech, atd.,  ale QR kód obsahuje daleko více informací. Pokud člověk chce číst QR kódy, musíte mít mobilní telefon s fotoaparátem a nainstalovanou čtečku. Nebo si tento program může kdokoli stáhnout do svého počítače.

   Marketingové využití tohoto komunikačního nástroje zatím poněkud pokulhává za skutečností, že technické vybavení je k dispozici již relativně delší dobu. Možná právě je to ta technika, která marketéry odradila od razantnějšího nástupu využívání QR kódu pro své komunikační potřeby, avšak buďme k sobě zcela upřímní, nepředběhli nás v tomto ohledu již naši zákazníci?

     Jak již bylo naznačeno výše, QR kódy jako nový komunikační nástroj jsou centru zájmu marketingových specialistů, neboť je zde možnost zákazníka především zaujmout a vytvořit mu prostor pro aktivitu. Zákazník dnešní doby je zákazník aktivní, nikoliv pasívní.

     Při komunikaci pomocí QR kódů zákazník „musí něco udělat“, aby se naše marketingové sdělení dozvěděl. A zde se budou názory různit: konzervativní přístup velí, proč by měl něco dělat? Ale přemýšlivý marketér má zkušenost, že toto je právě onen moment, neboť zákazníka to baví, zaujali jsme ho, neboť on totiž vlastně „chce něco dělat“. Samozřejmě, náklady, které lze u tohoto komunikačního nástroje vskutku minimalizovat, sehrají význačnou roli v komunikačním plánování firem. Zde je odpověď nasnadě: QR kódy dokážou vzbudit zvědavost – touho dozvědět se, co skrývají. Je jen na přemýšlivých marketérech, aby s tímto novým nástrojem pracovali uvážlivě.
[ www.educationonline.cz]

 

Zdroj:

www.educationonline.cz

 
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA