Jdi na obsah Jdi na menu
 


Focus group(s)

Focus group je název pro kvalitativní výzkumnou metodu/formu např. v sociologii.. Focus groups se používají nejčastěji pro zjištění důvodů odmítání produktu nebo značky dané společnosti, která toto prodává. atp.

Výzkumná agentura rekrutuje skupinu lidí, které si najímá dle určitých kritérií z cílové skupiny (8-10 lidí) a prostřednictvím moderátora s nimi vede diskuzi na určité téma. Zadavatel - společnost - má na focus groups možnost pasivně sledovat tuto diskuzi, např. videokamerou,  polopropustného zrcadla.

Jsou zde výhody, ale také nevýhody jako např. - riziko focus groups může  představovat  účast respondentů - dominantních jedinců, kteří svým názorem mohou ovlivnit názor dalších jedinců, kteří se dají ovlivňit jejch jednáním.

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA