Mystery shopping
Jedná se o produkty různých společností, kdy se pracovník agentury vydává za běžného spotřebitele a vydává se na místo prodeje, do poboček, zadavatele reklamy zažít chování obsluhujícího personálu, prodejců např. automobilu, poskytovatelů hypoték apod.
Mystery Shopping je marketingová technika založená na simulovaném nákupu služeb a produktů. Mystery Shopping slouží k identifikaci reálných nedostatků v prodeji.
Mystery Shopping hodnotí kvalitu a úroveň poskytovaných služeb, produktů společností zákazníkům. Vždy se k tomu používá předem zadaný scénář, aby byly výsledky srovnatelné.
Mezi nejpoužívanější formy Mystery Shoppingu patří:
- Mystery Shopping - osobní návštěvy prodejních míst
- Mystery Calling - telefonáty na zákaznickou linku
- Mystery Delivery - objednání zboží a hodnocení plnění standardů přepravce
- Audio/Video Mystery Shopping - pořizování audio/video nahrávek, které následně slouží k přesnějšímu hodnocení prodejců a tréninkovým účelům
Speciálně vyškolený pracovník (Mystery Shopper) se vydává za stávajícího nebo potenciálního zákazníka, určité společnosti, která si objednala tento výzkum. Má předem zadané kritéria a hodnotí obsluhu a prodejní proces, především chování a přístup personálu, odborné znalosti, které musí mít pracovním na vysoké úrovni, prodejní dovednosti, dodržování předepsaných standardů, atd. Po celou dobu návštěvy nikdy nesmí prozradit, že se jedná o Mystery Shopping! Po odchodu určité prodejny vyplní záznamový arch, který zachycuje hodnocení prodejny a personálu. Hodnocení se doplní o komentáře a dojmy z návštěvy.
Zdroj:
www.mediaguru.cz
www.marketvision.cz