Jdi na obsah Jdi na menu
 


Mystery shopping

3. 5. 2014

Jedná se o produkty různých společností, kdy se pracovník agentury vydává za běžného spotřebitele a vydává se na místo prodeje, do poboček,  zadavatele reklamy zažít chování obsluhujícího personálu, prodejců např. automobilu, poskytovatelů hypoték apod.

Mystery Shopping je marketingová technika založená na simulovaném nákupu služeb a produktů. Mystery Shopping slouží k identifikaci reálných nedostatků v prodeji.

Mystery Shopping hodnotí kvalitu a úroveň poskytovaných služeb, produktů společností zákazníkům. Vždy se k tomu používá předem zadaný scénář, aby byly výsledky srovnatelné.

Mezi nejpoužívanější formy Mystery Shoppingu patří:

  • Mystery Shopping - osobní návštěvy prodejních míst
  • Mystery Calling - telefonáty na zákaznickou linku
  • Mystery Delivery - objednání zboží a hodnocení plnění standardů přepravce
  • Audio/Video Mystery Shopping - pořizování audio/video nahrávek, které následně slouží k přesnějšímu hodnocení prodejců a tréninkovým účelům

Speciálně vyškolený pracovník (Mystery Shopper) se vydává za stávajícího nebo potenciálního zákazníka, určité společnosti, která si objednala tento výzkum. Má předem zadané kritéria a hodnotí obsluhu a prodejní proces, především chování a přístup personálu, odborné znalosti, které musí mít pracovním na vysoké úrovni, prodejní dovednosti, dodržování předepsaných standardů, atd. Po celou dobu návštěvy nikdy nesmí prozradit, že se jedná o Mystery Shopping! Po odchodu určité prodejny vyplní záznamový arch, který zachycuje hodnocení prodejny a personálu. Hodnocení se doplní o komentáře a dojmy z návštěvy.

Zdroj:

www.mediaguru.cz

www.marketvision.cz

 
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA