Neuromarketing
Nové interdisciplinární marketingové odvětví/prostředí, které pracuje s nejnovějšími výzkumy z neuropsychologie, kognitivní psychologie a neurověd.
Využívá lékařskou technologii „magnetické rezonance“ fMRI a dalších technologií scanování mozku. Vědci měří změny aktivit v určitých částech mozku a zjišťují, proč potenciální zákazník dělá rozhodnutí, která dělá a jaké části mozku říkají, aby to udělal.
Neuromarketing je aplikací těchto poznatků do libovolné oblasti marketingu - např. packaging, výzkum a vývoj, atd.
Např.: Slovní reakce na určitou otázku „Líbí se Vám tento výrobek?“ nemusí vždy odpovídat skutečnosti. Tato znalost pomůže vytvořit efektivnější výrobky určité společnosti
Neuromarketing marketérovi řekne, na co potenciální zákazník reaguje, (např. barva obalu, zvuk, který vydává krabice při pohybu), atd.